XAML KONTROLLER Resim (Image) Kabartma (Glyphs) Metin Bloğu (TextBlock)


KONTROLLER

1.     Resim (Image)
<Canvas>
<
Image Source="Tulips.jpg" Width="200" Height="200" Stretch="Fill" Canvas.Left="77"
Canvas.Top="27" />
</
Canvas>

Uniform: Stretch özelliğinin varsayılan değeri olan Uniform ile resmin en-boy
oranı bozulmadan Image içerisine yerleştirilmesi sağlanır.
UniformToFill: Bu seçenekte resmin en boy oranı korunurken resmin boyu veya eni
tam olarak Image içerisini dolduracak şekilde büyütülür ve sığmayan kesimler
Image dışında tutularak kesilir.
Fill: Fill seçeneği kullanıldığında resim Image içerisine sığacak şekilde tekrar
boyutlandırılır. Bu seçenekte resmin en-boy oranı korunmaz.
2. Kabartma (Glyphs)
Kabartma (Glyphs) özel bir font dosyasında bulunan font özelliklerini
uygulamalarımızda kullanabilmemizi sağlar. Aşağıdaki XAML kodunu inceledikten sonra
<Glyphs> kontrolüne dair bazı özelliklere değineceğiz.
Örneğe geçmeden önce “webdigns.ttf” font dosyasının projenin SilverlightApplication
tarafına kopyalanması gerekmektedir.
Örnek:
<Canvas>
<
Glyphs Width="147" Height="93" Canvas.Left="29" Canvas.Top="76"
Fill="#FF000000" FontRenderingEmSize="72" UnicodeString="MERHABA"
FontUri="webdings.ttf"/>
</
Canvas>


3. Metin Bloğu (TextBlock)
Metin Bloğu (TextBlock) bir metni form üzerinde göstermeyi sağlar. Aşağıdaki örneği inceleyiniz.
<Canvas>
<
TextBlock Text="MERHABA" FontSize="20" FontStyle="Italic"
FontFamily="Lucida Sans Unicode" FontWeight="Bold" ></TextBlock>
</
Canvas>


Yorumlar