XAML DÖNÜŞÜM VE ANİMASYON


DÖNÜŞÜM VE ANİMASYON
Temel olarak beş adet dönüşüm işlemi vardır.
Ø Döndürme (Rotatetransform)
Ø Ölçeklendirme (Scaletransform)
Ø Dönüşüm (Translatetransform)
Ø Çarpıtma (Skewtransform)
Ø Matris (Matrixtransform)
1.     Döndürme (RotateTransform)
Uygulamalarda kullandığımız form kontrollerinin belirli açılarla döndürülmeleri için bu etiket kullanılmaktadır.
<Canvas>
<
Image Source="Penguins.jpg" Width="137" Height="146" Canvas.Left="120"
Canvas.Top="60">
<
Image.RenderTransform>
<
RotateTransform Angle="45" CenterX="50" CenterY="50"/>
</
Image.RenderTransform>
</
Image>
</
Canvas>

2. Ölçeklendirme (ScaleTransform)
Örnek:
<Canvas>
<
Button Content="Button" Height="23" Margin="79, 160, 0, 0" Name="button1"
Width="75">
<
Button.RenderTransform>
<ScaleTransform ScaleX="3" ScaleY="2"></ScaleTransform>
</
Button.RenderTransform>
</
Button>
<
Button Content="Button" Height="23" Margin="91, 110, 0, 0" Name="button2"
Width="75"/>
</
Canvas>
3. Dönüşüm (TranslateTransform)
Uygulamada kullanılan kontrolleri yatay ve dikey eksenlerinde istenilen birim kadar ötelemek için bu dönüşüm yöntemini kullanabiliriz.
Örnek:
<Canvas>
<
Ellipse Height="100" Margin="114, 90, 0, 0" Name="ellipse1" Stroke="Black"
Width="200" Fill="#FF935E5E">
<
Ellipse.RenderTransform>
<
TranslateTransform X="25" Y="5"></TranslateTransform>
</
Ellipse.RenderTransform>
</
Ellipse >
</
Canvas>
4. Çarpıtma (SkewTransform)
Uygulama tasarımında kullandığımız kontrolleri X ve Y eksenlerinde bükmek için kullanılan dönüşüm yöntemidir.
Örnek:
<Canvas>
<
Image Height="121" Margin="85,39, 0, 0" Name="image1" Stretch="Fill"
Width="200" Source="Penguins.jpg" Canvas.Left="-50" Canvas.Top="-14">
<
Image.RenderTransform>
<
SkewTransform AngleX="25" AngleY="30"/>
</Image.RenderTransform>
</
Image >
</
Canvas>


Yorumlar